Csúnya véget ért a Spanyolországi kiruccanás

Stefán párjával Barcelonában töltötték szabadságukat még március végén, és egyik napjukat egy belvárosi kiskocsmában zárták, ahol a fényképeiket nézegették a telefonjaikon. Miközben 11 órakor a mellékhelyiség felé ment, összeütközött egy négy fiatalból álló társasággal. Dolga végeztével visszatértek a szállásukra, és mobiltelefonja eltűnését csak másnap vette észre...

A sim-kártyáját azonnal letiltatta, de már túl későn. Miután hazatértek Hannoverbe, érkezett a brutális meglepetés: mobilszolgáltatója, a Mobilcom Debitel egy harminchárom oldalas számlával „ajándékozta” meg, melynek utolsó oldalán szerepelt a végösszeg: 89.956,81 Euro, azaz nagyjából 27 millió forint. Párjával mindketten egy élelmiszer-boltban dolgoznak, esélyük sincs egy ekkora összeg kifizetésére. A szolgáltató nem volt hajlandó foglalkozni az üggyel, így Sat.1 csatorna Akte 20.14 tényfeltáró műsorához fordultak, és ők segítettek tisztázni az ügyet. A képen látható számot 3501-szer hívták fel a csalók, akik valószínűleg százalékot kaptak a fehérorosz emelt díjas szám tulajdonosától. A telefonszámláról kiderül, hogy a számot nagyjából 5 – 10 másodpercenként hívták, a híváshossz mezőben viszont már a nagyjából 10 perc szerepelt minden esetben. Egy IT-szakértő szerint úgy lehetséges, hogy a megtört sim-kártyát egy adapteren keresztül egy szoftverrel aktiválják, így ez az egy kártya egyidejűleg több telefonhívást is lehetővé tesz. Az eset Stefan K. számára végül is megoldódott, a német szolgáltatója belátta, hogy ügyfele csalás áldozata lett, és elállt a számla behajtásától. A történet azért talán tanulságos lehet mindenkinek, aki külföldre, főleg mondjuk Barcelonába tervez kirándulást. ( passport.blog.hu )

Csúnya véget ért a Spanyolországi kiruccanás