Pjotr Szmirnov a cári Oroszországban élt, írni-olvasni is alig tudott, és a semmiből indulva építette fel legendás vodkamárkáját.
Amúgy ma már az egyik legnagyobb szeszipar vállalat, a brit Diageo birtokol és gyárt.
De melyek voltak azok a marketingeszközök, amelyekkel Szmirnov naggyá tette vodkáját?
Hősünk egyrészt kitalálta a Vodka Lightot, amely csökkentett alkoholtartalma miatt kevésbé volt ártalmas az egészségre, így az élettel még jóban lévők is vidáman nyakalhatták.
Másrészt összesen 300 különböző recept alapján készült vodkát dobott a piacra, így mindenki megtalálhatta a maga kedvére való ízt.
Szmirnov vodkája árát relatív alacsonyan tartotta és ügyes lobbizással még az üzletek hét órás nyitásának jogát is sikerült kivívnia, így a derék oroszok már munka előtt beszerezhették napi adagjukat.
A vodkakirály nagy ötlete volt az is, hogy a "legfinomabb szesz a legtisztább vízből és a legfrissebb gyümölcsökből" jelmondattal vezette be termékét - így különböztetvén meg magát a versenytársaktól.
"Az első nagy marketinges” arra is rájött, hogy a külcsínen sok minden múlik, ezért komoly pénzeket fektetett a dizájnba.
Leglátványosabb dobása azonban egy olyan akciósorozat volt, amelyet ma "gerillamarketingnek" hívnak.
Emberünk egy szép napon kiment a kirovi piacra, felbérelt 15 napszámost, és kiadta nekik, járják végig a kocsmákat, és fennhangon bizonygassák, hogy ők bizony csak Szmirnov-vodkát hajlandóak inni.
Spontán verbuvált csapatait a kezdeti sikerek után már vonattal utaztatta, így lassanként minden lebuj a "Milyen hely az, ahol még Szmirnov-vodkát sem lehet kapni!” dörgedelemtől volt hangos.
mfor.hu
2023.02.17.
Kategória: Mondás, idézet
Igyál, de ne halj bele! Így lett legenda az orosz Smirnoff vodkából