Egy pár hasznos info e-autó témában, vicces köntösbe bújtatva

Lássuk a kommenteket Youtube-ról :

- László :

"Pont az a lényeg amiről te szemérmesen hallgatsz. Sajnos ez a technológia még annyi gyermekbetegséggel küzd, hogy nem győzzük felsorolni.
Értem én, hogy ez a jövő de még nem állunk készen rá.
Sem emberi sem technológiai oldalról. Nagyon sokat kell még ennek fejlődnie, hogy az autópark többsége elektromos legyen.
A te hurrá optimizmusod sajnos igen gyenge lábakon áll.
U.i: Egyébként villanyszerelő vagyok és elég sokat foglalkozom a témával mert érdekel...

- H. András válasza Lászlónak :

"Nagyon szépen fejlődik is, viszont a belsőégésű már alig fejlődik.
Nekem nincs hurráoptimizmusom, milliószor elmondtam, hogy 50 év lesz a váltás..."

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Mivel sok okoskodás/kérdés volt a Dakaros autóval kapcsolatban a komment szekcióban jutubon, ezért egy kis infó :

Audi RS Q E-Tron :

A lényeget tekintve egy hatótávnövelős elektromos autóról van szó, amelyben a Formula E versenyautókban is használt villanymotort vetik be.
Tengelyenként egyet kap belőle az RS Q E-tron, így természetesen összkerékhajtású lesz, rendszerteljesítménye pedig 680 lóerő.

A villanymotorok egyben generátorként is tudnak működni, így fékezéskor energiát termelnek vissza az akkucsomagba: az 50 kilowattórás aksipakk önmagában 370 kilogrammot nyom. Beépítenek egy harmadik villanymotor-generátort is, amely kifejezetten a töltésért felel.
Ha pedig már hatótávnövelés: ezt a célt az RS5 DTM-versenyautóból származó kétliteres turbómotor szolgálja, amely 295 literes tankból szívja az üzemanyagot.

forrás : totalcar.hu