Reagálnék a legutóbbi Parasztparkolós esetre, ahol "kétségbe vonják" a rovat létezését. 🙂 A kedves levélíró elég lazán vehette a KRESZ vizsgát, ha az útburkolati jeleket csak irányadónak gondolja, bár ezzel kis hazánkban sokan mások is így vannak. Nem voltam rest, kikerestem a Jogtárban, hogy mi is vonatkozik a várakozásra, mivel ez a hivatalos neve a parkolásnak. Plusz egy kis rövid levezetés. A KRESZ (1/1975. (II. 5.) KPM–BM együttes rendelet a közúti közlekedés szabályairól) 41$ 1-es pontja így szól: 41. § (1) A 40. § rendelkezéseit értelemszerűen alkalmazni kell a várakozásra is. A 40§. a megállásról szól. Ennek az 1-es pontja: 40. § (1) * Járművel megállni – ha közúti jelzésből vagy a (2)–(5) bekezdés rendelkezéséből más nem következik – csak az úttest menetirány szerinti jobb szélén, azzal párhuzamosan, egy sorban szabad. A megállást irányjelzéssel jelezni kell. Magyarul a közúti jelzés is számít, azaz az útburkolati jelek is. Az útburkolati jeleket a 18§-as paragrafusban találjuk meg, ott pedig a j. pontot ajánlom figyelembe. (j) várakozóhely (155–156. ábra); az egy gépkocsi várakozására szolgáló helyet jelöli meg; Szóval mielőtt valaki elkezdené mutogatni bármilyen hatóságnak, hogy ezek a vonalak az irányadók és csak opcionálisak, akkor ne csodálkozzon ha jó esetben kap egy mikuláscsomagot. Üdv, PP
Tisztelt Szerkesztőség! Sokszor láttam már oldalukon a parasztparkolókról bejegyzést és engem is irritál, ha valaki igazán tahó módon parkol. Valamit viszont tisztázzunk amit kirívóan sokan nem tudnak ebben az országban. A parkolóhelyeken a vonalak, csak IRÁNYADÓAK és nem kötelező jellegűek! Ez azt jelenti, hogy akár keresztben is állhat rajta egy autó ezzel semmiféle szabálytalanságot nem követ el, sem szabálysértést, sem pedig bűncselekményt. A rendőrség, vagy közterület felügyelet szabálysértés eljárást nem indít, mert nem is indíthat ilyen esetben. Kivételt képez a mozgáskorlátozottaknak fenntartott hely, vagy olyan pontok ami forgalom elől elzárt, pl. tűzoltóknak, mentőknek, valamint azon járdák ahol nem jelzi külön tábla a megállás lehetőségét. Személy szerint úgy gondolom az az igazán paraszt aki olyan parkolóhely méreteket kreál ahol gyakorlatilag 1 ajtónyitásnyi szélesség sem lehetséges avagy egy idősebb sofőr, vagy utas kiszállni is képtelen. Amikor majd normális méretű parkolóhelyek lesznek akkor valóban paraszt aki több helyet foglal el egyszerre, de jelen helyzetben ahol 1 autó sem fér be normálisan parasztnak mondható-e aki nem akarja, hogy végigkaristolják az autóját, vagy, csak szeretne normálisan ki és beszállni? Ne kezdjük el vitatni azt, hogy erkölcsös, vagy ildomos-e így parkolni, ha jogszabály nem tiltja! Továbbá igazi parasztság tök üres parkolókban bárkit lencsevégre kapni, hogy miként áll be miközben kutyát sem zavar, mert konkrétan nincs más autó a közelében sem. Én sem fényképezgetek este 9 után egy bevásárló központnál senkit amikor már, csak 3 autó van. Tévedés ne essék, nem védem azt aki paraszt módjára parkol, de ne parasztozzunk már le mindenkit indokolatlanul, úgy, hogy az igazi parasztok a parkolók tervezői! (Elég szomorú, hogy 2024-ben még mindig nem megy a tervezés) Végül pedig fentiektől függetlenül sosem parkoltam "paraszt módjára" és ezután sem fogok, csak nagyon unom már, hogy úgy ugatnak le bárkit, hogy gyakorlatilag semmilyen szabályt nem sért. Köszönöm a figyelmet! Péter
Hatszázkilenc kirgiz vendégmunkást küldött el iváncsai gyárából a koreai SK Innovation az elektromos autók iránti kereslet csökkenése miatt. A cég azzal indokolta az elbocsátásokat, hogy az elektromos járművek iránti globális kereslet lassul, ami az akkumulátorgyártás csökkenéséhez vezet.
A Reptér zenei értelemben meghaladta saját korát, és a jelek szerint két generációnak kellett felnőnie, hogy értő fülekre találjon.
Kis híján elgázolt a HÉV egy párt, akik ittas állapotban szerelmeskedtek a sínek mellett. Az eset néhány nappal ezelőtt történt a budapesti Lechner Ödön fasornál. A HÉV az esti órákban közlekedett, amikor egy utas egy férfira lett figyelmes, aki a sínek melletti köveken feküdt. Elmondása szerint először azt hitte, baleset történt. „Pont kifelé néztem az ablakon, zenét hallgattam és láttam, hogy egy ember ott fekszik. Azt hittem, beesett vagy elütötte a HÉV. Lehúztam egyből az ablakot és kikiabáltam, hogy 'segítsünk?'” – mesélte a Tényeknek, hozzátéve: a pár zavartan viselkedett. „A nő azt se tudta, hova rakta a táskáját, szóval szerintem nem csak italról lehetett szó. Lehetett bennük kábítószer is, mert nagyon furcsán viselkedtek” – jegyezte meg. Az eset miatt több órán át nem közlekedtek a HÉV-ek a vonalon. A rendőrség közlekedés biztonsága elleni bűncselekmény gyanúja miatt indított eljárást a férfival szemben.
A 40 éves exlabdarúgó tavaly januárban került előzetes letartóztatásba szexuális bűncselekmény gyanújával. Daniel Alves kezdetben tagadta, hogy bármilyen szexuális kapcsolatot létesített volna az őt erőszakkal vádoló nővel, akit első vallomása szerint nem is ismert, idézte fel a Reuters. Később már azt mondta, hogy minden a nő beleegyezésével történt. Állítása szerint felesége védelmében hazudott az első vallomásában, mert remélte, hogy így eltussolhatja a megcsalás tényét, és megvédheti a házasságát. Alves a vádak szerint 2022 decemberében egy barcelonai klubban megerőszakolt egy 23 éves nőt. index.hu