#gázolajadalék
Magyarországon a benzin és gázolaj bruttó kiskereskedelmi árának hozzávetőlegesen FELÉT teszik ki az adók. (jövedéki adó, áfa és a készletezési - KKKSZ - díj) Az üzemanyagokat érintő hazai adóterhelés mértéke nem tekinthető kiugrónak európai viszonylatban. Az uniós országok között hazánk a középmezőnybe tartozik...
Egy T-34 dízel motorja 38.000 köbcentis volt, V12 hengeres Motorja 493 lóerős volt 1800-as fordulatszám mellett. Közúton 54, terepen kb. 25 kilométeres sebességgel volt képes „repíteni” a 30 tonnás tankot. Ehhez a teljesítményhez 200 litert fogyasztott üzemóránként (nem 100 km-re!), viszont szinte mindennel elment, még repceolajjal is. Hatótávolsága 450 kilométer volt. Mennyibe kerülne teletankolni egy T-34-est? Azt nem tudjuk, mekkora üzemanyag tartálya volt a T-34-nek. A hatótávolsága, a maximális sebessége és a fogyasztása azonban megvan. 450 km hatótávolságot 54 kilométeres sebességgel kb. 9 óra alatt tesz meg a T-34, ez alatt pedig 1800 liter üzemanyagot eszik meg! Vagyis egy teli tank tank a mai gázolaj árral számolva 1800 liter x 450 Ft = 810.000 Ft! Megjegyzés : A képen egy Leopárd 2A5-ös tank szerepel
A versenyautóból szivárgó olaj beszennyezte a szélvédőt... Nem akartak időt veszteni egy boxkiállással. Úgy döntöttek, hogy egy vödör vízzel megkínálják az autót a célegyenesben. Utólag kiderült, hogy ez 180-as tempónál nem jó ötlet 🙂
Egy régi történetet szeretnék elmesélni nektek. Egyik ismerősöm egy kisebb fuvarozó céget üzemeltet. Szállít mindent, a lignittől a nyugdíjas klubig bármit. (Tőle hallottam, hogy tudom-e mi a különbség a C és D kat. fuvarozás között; C-nél nem pofázik vissza a rakomány.) Szóval, emberünknek rendelt fuvarja volt Tiszaújvárosba, de elfelejtkezett róla; bőszen szerelte valamelyik kamionját. Úgy telefonáltak rá, hogy hol van már. Mit volt mit tenni, bedobott egy nagy nylont a busz vezetőülésébe és azonmód olajosan, mocskosan ment fuvarba. Kb. 15 perc alatt odaért, ezzel nem volt nagy gond, majd Tiszaújvároson belül is lerendezte a fuvar első részét, majd várakoznia kellett. Itt kezdődtek a problémák. A nagy izgalomban rájött a fosás. De így, hova menne be. Ekkor villant fel a fény; a helyi Lidl akkor nyitott meg, ő meg vele szemben parkolt. Gyorsan bement, vett egy hűtőtáskát (szatyrot), majd vissza robogott a busz hátuljába, könnyíteni magán. A foglalkozás elérte a célját, konkrétan telefosta a hűtőtáskát, majd azt szakszerűen le is zárta a patentokkal,. A könnyebbség után jött a következő probléma; mit kezdjen a termékkel. Fogta, leszállt a buszról és letette az egyik Lidl kuka mellé; majd elviszi a szemetes. Vissza is szállt a buszra és elkezdett bóbiskolni. Itt jön a lényeg: áruháznyitás, az összes potyázó ott lézeng ilyenkor. Egy csapat -feltehetően nagycsécsi- cigány kiszúrta a hűtőtáskát. Elkezdték kerülgetni, nézték nem-e jön érte vissza valaki/nem figyeli-e kamera. Majd, amikor kiderítették, hogy szabad a préda, az egyik megkapta és -idézem: "látnod kellett volna azt az örömöt az arcán, amikor megemelte és megérezte a súlyát"- sovány malac vágtában, csapatostól elszaladtak vele. Haver könnyesre nevette magát, de szerintem mindenki így van ezzel, mikor arra gondol, milyen képet vághattak szerencsétlenek, mikor kinyitották a táskát. (Mit főzünk belőle?) De hát, ebül szerzett holmi, ebül vész el...