Az év második felében jókora áremelkedésre számítanak a szakértők az üzemanyagpiacon. Kína 2023 második felére újra kinyithat a most berobbant Covid-járvány lecsengése után, ekkor pedig felszippanthatja a nyersanyag-kapacitásokat. Az ázsiai ország kőolajból napi 11-12 millió hordót szerezhet be, ez a kereslet pedig alaposan felhajthatja az árakat. Ekkor a magyar töltőállomásokon megjelenhet a 800 forint fölötti literenkénti árazás mind a benzin, mind a dízel esetén. Más árdrágító tényező is lesz: ilyen a finomított orosz olajtermékekre vonatkozó uniós embargó, amely februárban lép életbe. Forrás : index.hu
Mit hoz a tél az ukrajnai háborúban? Hol zajlanak most a katonai műveletek? Mekkora a harcoló felek embervesztesége? Miért támadják az oroszok az ukrán hátország kritikus infrastruktúráját? Mi a célja Kijev bombázásának? Miért kér Oroszország Iráni és Észak-Koreai fegyvereket? Tud-e Európa további fegyvereket szállítani Ukrajnának? Mi az amerikai és a NATO felderítés szerepe az ukrajnai háborúban? Mennyi ideig marad életben egy frontvonalban harcoló lövészkatona, ha támadás éri? Kell-e tartani taktikai atomfegyver bevetésétől? Milyen és mekkora erő kell egy elfoglalt terület megtartásához? Képes-e ma bármelyik fél olyan harctéri eredményt elérni, ami eldönti a háborút?